PROJEKTI / OŠ Veli Vrh Pula

Novi koncept, iako programskim dimenzijama znatno iznad prijašnjeg, zadržava percepciju „škole u šumici“. To potenciraju djeca čija su percepcija, mašta i doživljaj prostora bitno drugačija od odraslih. Šumica je za njih često i samo jedno stablo.

Bivša škola iako u šumici, nije imala jasno definranu vezu s njom. Vanjski/zajednički prostori škole nisu bili artikulirani u prostoru između šumice i škole.

Kao rješenje nameće se model dvostruke opne – u šumici škola, a u školi mjesto kulture. Razvijanjem modela u skladu s programom opna se dijeli na prostor škole i vrtića koji se zasebno otvaraju prema zapadu i istoku, svaki prema svojoj „šumici“. Na taj su način stvorena interna dvorišta/trg. Između njih je interpolirana „ulica“ koja dijeli i definira različite prostorne cjeline, te služi kao glavni pristup školi i vrtiću.

Novi koncept, iako programskim dimenzijama znatno iznad prijašnjeg, zadržava percepciju „škole u šumici“. To potenciraju djeca čija su percepcija, mašta i doživljaj prostora bitno drugačija od odraslih. Šumica je za njih često i samo jedno stablo.

Programirani sadržaj škole i vrtića formiraju se oko neprogramiranog događaja, odnosno oko centralnog prostornog niza (ulica, PVN , školski trg, skalinada, dvorište) koji je aktiviran gustoćom koja ga okružuje.

To postaje prostor za kulturu, ples, predstave, projekcije, susrete, debate, koncerte, umjetničke instalacije, izložbe, i “palačinke” ; svaka škola bi trebala imati “palačinke”.

To je ujedno socijalni i kulturni prostor škole, koji je na sebe povukao cijelu komunikaciju unutar škole. Na taj način on postaje životan i dinamičan kroz cjelodnevnu prisutnost učenika u tom prostoru, neovisno o događajima.

Svi funkcionalni i programirani dijelovi škole otvaraju se prema tom prostoru, oni su generatori događanja u tom prostoru (biblioteka, medijateka, restoran, učionice, sportska dvorana…).

To je pokušaj da se definira jedno fenomenološko, percepcijsko polje koje će bogastvom različitih prostora (ulica, trg, trijem, skalinada, galerija, PVN, “obojane kutije”, natkrivena konzola …) i njihovog međusobnog odnosa, odnosno različitih perspektiva ili  “iznenađenja” omogućiti da svako pronađe neko svoje iskustvo/ istinu.

Naziv projekta
Idejno arhitektonsko rješenje osnovne škole “Veli Vrh” Pula
Usluge
Arhitektura
Program
Zgrada društvene namjene
Lokacija
Pula
Trajanje projekta
2008
Veličina projekta
10 000 m2
Investitor
Grad Pula
Autorski tim
Dino Krizmanić, Emil Stijepčić, Leonid Zuban
Nagrade
3. nagrada na natječaju za izradu idejnog arhitektonskog rješenja osnovne škole “Veli Vrh” Pula